2012-12-09

Böcker...



Inspiration och ideer får jag från naturen till största delen, men nog också med att se på vad andra gör, om det sedan är bildkonst i allmänhet, inredningstidningar eller egentliga keramikböcker. Keramikböcker har det samlat sig i bokhyllan och det blir påfyllning då och då. Nu beställde jag boken Fabulös keramik av Frida Anthin Broberg, som nog kan klassas i "lättviktsserien". Det gör den inte desto sämre för den är fylld med inspirerande bilder och enkla instruktioner hur man gör. Det är frågan om bruksföremål och ett slags kan man väl säga hantverk till största delen. Alla föremål är jätte är mysiga och söta. Dessutom är boken fylld med urfina bilder. Så jap- den får beröm av mig i alla fall. Dessutom tycker jag att tema i boken är så rätt - varför göra en sak (att göra keramik) till något svårt. Så tycker nog jag även till dels, även om jag är freaken som gärna skulle läsa eller gå på kurs och fördjupad kurs om materiallära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar